lunes, 31 de mayo de 2010

ACTIVITAT 29 Comentari de text pàgina 197

1.IDEES GENERALS
L’autor afirma que les persones triem en mesura el plaer i el dolor, és a dir, que dels plaers, triem els que més ens convenen per tal d’arribar a la felicitat pel contrari tratem d’evitar el dolor i no tot el dolor l’hem d’evitar.
2.TÍTOL DEL TEXT
Escollir el plaer i evitar el dolor



3. Fes l'anàlisi del text.
En aquest text Epicur considera el plaer com a essencial per tal d’assolir la felicitat. Veu tambè el plaer com un bé primer. Diu que avegades es millor patir un tipus de dolor per així desprès viure una estada de plaers. L’autor conclou aquest text amb la següent frase: Convé jutjar totes aquestes coses amb el càlcul i la consideració d’allò útil i d’allò útil i d’allò inconvenient, que és la que constata que es tracta d’una visió hedonista és a dir, filòsofs o pensadors que pensen que tots els plaers i dolors no són iguals i per tant necessitem l’ús de la raó per elegir entre aquests elements. Es a dir, que no tot plaer es pot escollir ni que tampoc tot el dolor és evitable, s’ha de calcular sempre els avantatges i els inconvenients.

4. Compara la teoria defensada al text amb altres estudiades.
La teoria defensada en el text l’hedonisme, aquella que concep la felicitat com a plaer . Segons aquesta teoria els homes busquen els màxims plagers i fugen del dolor. Però tots els plaers i els dolor no són iguals. Epicur més defensa la teoria de l’epicurisme teoria que defensa que la saviesa es pot concebir de manera calcuada. El savi és qui sap organitzar la seva vida calculant quins plaers són més intensos i duradors, quins tenen unes conseqüències més doloroses, i els distribueix al llarg de la seva vida.
Altres teories sobre la felicitat que hem estudiat són:
La felicitat com a autosuficiencia, defensa que es savi aquell que sap ser feliç.
Una altra teoria de la que també podem parlar és de l’utilitarisme que defensa s’ha d’arribar a la felicitat pel nombre màxim de persones, aquesta teoría es defensada per Bethman i Mill

No hay comentarios:

Publicar un comentario